Kedvezményezett neve: Magyar Ifjúsági Szövetség
Projekt címe: A Magyar Ifjúsági Szövetség társadalmi célú vállalkozásának elindítása Makón
Szerződött támogatás összege: 14 941 758 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 96,63
Projekt tartalma, összefoglalása:
A PÁLYÁZÓ BEMUTATÁSA: A Magyar Ifjúsági Szövetség 2013-ban alakult Szegeden. Az Ifjúsági Szövetség megalakulásának egyik legfőbb célja, hogy segítsük a fiatalok aktív szerepvállalását a társadalomban. A MISZ megoldásokat keres minden, az ifjúságot hátrányosan érintő élethelyzet feloldására, különösen a jelen kor gazdasági és családi problémáinak feltárására és azok megoldására. Fő célkitűzésünk emellett hozzájárulni Makó és környékének munkaerő megtartó képességéhez, az ifjúság testi-, lelki egészségének megőrzéséhez, valamint célunk a 14-35 év közötti korosztály életkori sajátosságaiból adódó élethelyzetek felismerése, a jövő kihívásaira adott megoldások kidolgozása és beültetése a szervezeti tudásbázisba. A Szövetség stratégiai céljainak elérése mellett fontos szempont a pénzügyi fenntarthatóság megteremtése. A pályázat keretében tervezett két új tevékenység által elérni kívánt bevétel fontos lépés a gazdasági fenntarthatóság felé.
A GINOP-5.1.2-15 KIEMELT PROJEKTGAZDA ÁLTAL MINŐSÍTETT ÜZLETI TERV VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓJÁNAK ISMERTETÉSE: A makói járás munkanélküliségre vonatkozó adatait vizsgálva a magyarországi átlaghoz képest rosszabbak a mutatók értékei: 2017 májusában 700 munkanélkülit tartottak nyilván Makón, amelyből jelentős a fiatalok aránya, hiszen munkahelyek, illetve gyakorlat hiányában nem tudnak elhelyezkedni. Együttműködve a makói önkormányzattal és a Hagymatikummal, a termálfürdőben egy helységet bérlünk, ahol a fürdőt látogatók számára strandfelszerelést és egyéb termékeket kívánunk értékesíteni. Emellett annak érdekében, hogy vállalkozásunk több lábon álljon, a makói fürdő részére tisztítószereket is fogunk beszállítani. Társadalmi vállalkozásunk célja a munkanélküliség csökkentésével egy jól működő, szociálisan érzékeny üzleti tevékenység megteremtése, melynek során a megtermelt profitot visszaforgatjuk a társadalmi tevékenységünkbe. A projektünk elsődleges célja az, hogy helyi, alacsony iskolai végzettségű hátrányos helyzetű fiatal munkavállalóknak munkát adjunk, az üzleti tevékenységen keresztül biztosítsuk a résztvevők megélhetését. A Szövetség minden tevékenységének legfontosabb célcsoportja a fiatalság, így a jelen projekt terv keretében is legfontosabb célunk a 25 év alatti képzetlen hátrányos helyzetű munkavállalók beintegrálása a munka világába, illetve Szövetségünk munkájába és közösségébe. Célunk a makói és szegedi fiatalok részére munkahelyek teremtése, ezáltal csökkentve az elvándorlást. Hiszünk abban, hogy a hátrányos helyzetűek foglalkoztatása pozitív képet fest a helyi közösség számára és javítja nem csak a munkavállalóink, hanem a környezetükben élők életminőségét is. A fejlesztés során újonnan felvett célcsoport tagok száma: 2,5 fő/év (8 órás munkaviszonyra vetítve) A hátrányos helyzetűek és megváltozott munkaképességűek együttes aránya az újonnan felvett célcsoport tagok között. 66% Az egy új foglalkoztatottra jutó igényelt támogatás 5 973eFt A projekt összköltsége: 14,94 millió Ft támogatási összeg + önerő.
A PROJEKT BEMUTATÁSA
A projekt keretében az alábbi tevékenységek valósulnak meg:
FOGLALKOZTATÁS A projekt keretében 2 fő(1,5) hátrányos helyzetű (bolti eladó) és 1 fő (adminisztráció) nem hátrányos helyzetű célcsoport tagot kívánunk foglalkoztatni, lehetőleg rugalmas munkarendben. 1. 1 fő teljes munkaidős hátrányos helyzetű 2. 1 fő részmunkaidős hátrányos helyzetű(4 órás) 3. 1 fő nem hátrányos helyzetű, teljes munkaidős A tevékenység jellegéből (eladás) adódóan távmunkára nincs lehetőség, de lehetőséget biztosítunk munkavállalóinknak arra, hogy az ügyvezetővel egyeztetve módosítsanak a munkavégzés megkezdésének vagy befejezésének időpontján; mindenképp fontos szempont, hogy megpróbáljunk igazodni a munkavállalói igényekhez. A projekt keretében újonnan felvett munkavállalók munkáját 1 fő szakmai vezető, Losonczi-Tóth József segíti, aki egyben a Szövetség elnöke is. Több mint 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik hátrányos helyzetű fiatalok mentorálásában, segítésében.
PIACRA JUTÁS TÁMOGATÁSA, ezen belül: 1. piaci megjelenés: – 1 db vásáron való részvétel 2. marketing tevékenység – közösségi média kampány: Facebook kampány 9 hónapon át – újságcikk: 2db fizetett cikk helyi vagy regionális lefedettségű újságban a társadalmi célú vállalkozás tevékenységéről – promóciós kisfilm: 2 db, egyenként 20-30mp 3. marketing eszközök -szórólap: szórólap kiosztása 20 alkalommal
KÖTELEZŐ TÁJÉKOZTATÁS ÉS NYILVÁNOSSÁG 1. „C” típusú tájékoztató tábla 2. projekttájékoztató / aloldal -PROJEKTMENEDZSMENT: A projekt keretében az elszámolások, jelentések benyújtását Kasza Sándor végzi, aki rendelkezik mind a szükséges pénzügyi, mind a pályázati menedzsment tapasztalattal.
TERMÉK/SZOLGÁLTATÁSBŐVÍTÉS, FEJLESZTÉS 1. projekt keretében fejlesztett szolgáltatásokkal kapcsolatos szakmai tanácsadás 2. eszközbeszerzés -SZEMLÉLETFORMÁLÁST SEGÍTŐ HELYI AKCIÓK 1.helyi sport és kulturális események szervezése, támogatása 2.társadalmi hatásmérés.
Projekt befejezési dátuma: 2019.06.30.
Projekt azonosító száma: GINOP-5.1.3-16-2017-00170